Cuprins
DETALII GENERALE
Vă rugăm să citiți cu foarte mare atenție acești ,,Termeni şi Condiții”, denumiți în continuare și “Acordul” sau “Termeni de Utilizare”, înainte de a utiliza sau a beneficia de serviciile oferite de Asociatia Caritabilă ,,Totul Va Fi Bine”.
Prezentul acord stabilește termenii legali și condițiile de utilizare a site-ului asociatiatotulvafibine.ro a plasarii unei donații și a colaborării dintre asociație și beneficiari.
Site-ul asociatiatotulvafibine.ro este administrat de către Asociația Caritabilă ,,Totul Va Fi Bine” identificată prin CUI 42758877, având sediul social în strada Zefirului, numărul 51, Buzău, email: contact@asociatiatotulvafibine.ro
asociatiatotulvafibine.ro este o platformă de donații, utilizată de către Asociatia Caritabilă ,,Totul Va Fi Bine” prin care se inițiază și derulează campanii de strângere de fonduri din donații cu ajutorul cărora sunt ajutate cazuri sociale și umanitare.
ACCEPTAREA TERMENILOR
Serviciul este oferit sub rezerva acceptării tuturor termenilor și condițiilor prevăzute în acest Acord. În situația în care nu sunteți de acord cu termenii prezenți, dacă sunteți în momentul în care doriți să plasați o donație, vă rugam să nu o plasați, iar dacă doriți să fiți unul din beneficiarii noștri, nu veți mai putea fi.
Orice accesare a asociatiatotulvafibine.ro va fi considerată, de acum încolo, acceptare a acestor Termeni și Condiții.
Asociația îsi rezervă dreptul, la propria discreție, să modifice sau să înlocuiască acești ,,Termeni și Condiții” prin postarea termenilor actualizați pe site. Este responsabilitatea dumneavoastră sâ verificați periodic Termenii și Condițiile de Utilizare pentru eventualele modificări, iar utilizarea în continuare reprezintă acceptarea acestor modificari.
Asociația își rezervă dreptul unilateral și discreționar de a modifica, suspenda sau întrerupe Serviciul în orice moment.
ÎNTELESUL TERMENILOR
În sensul celor de mai jos, vom folosi urmatorii termeni având urmatoarele înțelesuri:
Beneficiar = orice persoană care primește orice fel de ajutor din partea asociației;
Potențial beneficiar = orice persoană care a depus o cerere de ajutor și urmează să fie verificata de către asociație în vederea oferirii de ajutor financiar sau material;
Părinte / Părinți = reprezentantul legal al beneficiarului, dacă acesta este minor;
Reprezentant legal = este persoana care reprezintă în mod legal beneficiarul, oricare ar fi el;
Caz social = orice persoană care are nevoie de ajutor, ale cărei nevoi au caracter social, personal, sau economic;
Caz caritabil = orice persoană care are nevoie de ajutor, ale carei nevoi au caracter social, personal, sau economic;
Activitate / acțiune socială = este o activitate de ajutorare care are caracter social, menită să ajute sau să răspundă unor nevoi a unui grup de beneficiari, cu nevoi cu caracter social, personal sau economic;
Activitate caritabilă = este o activitate de ajutorare cu caracter social, menită să ajute sau să răspundă unor nevoi a unui grup de beneficiari, cu nevoi cu caracter social, personal sau economic;
Caz umanitar = este o persoană care are nevoie de ajutor sau ale cărei nevoi țin de sănătate;
Activitate umanitară = este o activitate de ajutor, care Răspunde unei nevoi sau a unui grup de nevoi sau cu caracter de sanatate;
Fond de rulment = este un fond creat în cadrul asociației din donații, fond utilizat pentru plata în avans a unor tratamente, operații, medicamente, etc. De asemenea, fondul de rulment poate fi folosit pentru oricare alt proiect sau activitate, de orice natură în care este implicată asociația.
Donație generală = este Donația realizată prin accesarea butonului ,,Donează”, neavand nicio destinatie catre un caz anume.
Donație cu destinatie = este Donația realizată pe butonul roșu ,,Donează” din pagina de caz, având în căsuța de donație textul ,,Donați pentru: nume caz”
Asociați Caritabilă Totul Va Fi Bine/ Asociația = reprezintă denumirea oficială și/sau generică a asociației noastre care desfasoară acțiuni cu caracter umanitar, social, educativ și de sănătate, proprietara acestei platforme de strângere de fonduri și campanii umanitare;
Donator = orice persoană care a facut o donație pe această platformă de donații și strângere de fonduri (online cu cardul sau prin Paypal), cât și prin transfer bancar.
I. SELECTAREA CAZURILOR UMANITARE / SOCIALE
Donatorii, beneficiarii și cazurile sociale / umanitare care trimit se înscriu pe platoformă sau care trimit cereri de ajutor, au luat la cunoștința și sunt de acord cu procedura de mai jos în privința analizei cazurilor sociale / umanitare , aprobarea campaniilor și selectarea potențialilor beneficiari care vor primi donații din partea asociației:
1. Se pot înscrie cazurile direct pe platformă, fie se primesc cazurile la telefon, pe email sau prin recomandare directă;
2. Pentru cazurile înscrise pe platformă prin inițierea unei campanii se verifică documentele justificative( dacă este cazul se cer lămuriri telefonic sau prin email).
Pentru celelalte situații se poartă o discuție telefonică cu potențialul beneficiar, pentru a afla cat mai multe detalii despre problemele cu care se confruntă și pentru a ni se comunica nevoile lui concrete;
3. Asociația își rezervă dreptul să ceară informatii suplimentare despre un caz, dacă acesta se încadrează în cadrul activitatii noastre și a criteriilor noastre de selecție;
4. Asociația prin reprezentanții săi, are dreptul să viziteze fiecare caz selectat la domiciliu, în vederea efectuării unei anchete sociale și pentru a verifica dacă informațiile primite inițial corespund cu cele de la fața locului;
5. Investigațiile / ancheta socială pentru cazurile primite telefonic/ email si pentru care se dorește ca Asociația să inițieze campanie de strângere de fonduri, poate să fie mai simpla, sau complexă, incluzând dacă este nevoie și institutii ale statului;
6. După ancheta socială la fața locului se vor analiza toate informațiile și se va lua o decizie, daca acel caz va fi sau nu postat si promovat pe site-ul nostru( pentru situatiile de la punctul 5). Selectarea unui caz în vederea ajutorării și/ sau a începerii unei campanii de strângere de fonduri se face de către conducerea asociației pe baza criteriilor interne de selectie;
7. În cazul copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave care deja se află internați în spitale din strainatate unde un reprezentant al asociației nu poate ajunge, atunci fie asociația va lua legatura telefonic / video chat, va cere documente medicale justificative recente, care să ateste boala și să justifice suma cerută pentru ajutor umanitar, fie se vor pune la dispoziția asociației de către reprezentării legali documente justificative. La fel se va proceda și cu cazurile care sunt internate în spitale din Romania unde din motive de distanța sau alte motive justificate nu putem ajunge.
8. Înainte de a promova / mediatiza un caz, se va încheia un ,,contract de sponsorizare” între Asociatia Caritabilă Totul Va Fi Bine și cazul pe care îl promovăm;
9. Prin incheierea unui contract de sponsorizare și conform cu ,,Termenii si Condițiile” ale acestui site, beneficiarul si / sau reprezentații legali ai acestuia sunt de acord cu toți “Termenii și Condițiile”
acestui site, cât și ca imaginea lor, numele lor, problema lor, etc, să fie mediatizate pe toate canalele media pe care asociația le accesează, în mod special rețeaua de socializare Facebook;
10. Strângerea de fonduri se face pe prezenta platforma de donații / platforma de campanii umanitare si de strangere de fonduri, pe orice alt site care apartine asociației sau partenerilor contractuali.
Întreaga activitate de strângere de fonduri este transparentă și la vedere.
Nu strângem fonduri pe stradă!
Orice probleme legate de donații, transparență, probleme tehnice legate de modalitățile de donație, nedumeriri, întrebări, dubii, nemulțumiri, etc, vă rugam sa le transmiteti în cel mai scurt timp pe email: contact@asociatiatotulvafibine.ro sau telefonic la 0727.577.771
O să primiți răspuns și clarificări în termen de până la 72h.
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRÂNGERE DE FONDURI, DACĂ A FOST STRÂNSĂ TOATĂ SUMA NECESARĂ SAU BUNURILE NECESARE:
11. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca: în cazul campaniilor înregistrate individual pe site banii să fie virați/ transferați/ înmânați beneficiarului/ reprezentatului legal prin contract de sponsorizare/ dispoziție de plată/ proces verbal iar în cazul campaniilor înscrise de Asociație: costul operațiilor, tratamentelor, medicamentelor, etc, să se plătească direct de către asociația noastră caritabilă în contul spitalelor, farmaciilor, iar ca și documente justificative vom avea facturile fiscale/ bonuri fiscale etc.
12. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca în cazul campaniilor înregistrate individual pe site banii să fie virați/ transferați/ înmânați beneficiarului/ reprezentatului legal prin contract de sponsorizare/ dispoziție de plată/ proces verbal iar în cazul campaniilor înscrise de Asociație: orice aparat medical necesar să fie cumparat direct de catre asociație pe baza unei facturi fiscale și donat beneficiarului printr-un contract de donație și /sau proces verbal de predare primire. În felul acesta aparatul medical / bunul cumparat, va fi donat și va intra în posesia beneficiarului campaniei;
13. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca, în cazul în care beneficiarul urmează un tratament de lunga durata care necesită plăti lunare, asociația noastră să nu ofere / să nu plătească beneficiarului la finalul campaniei toată suma strânsă, ci aceasta să se plateasca lunar (sau de cate ori este nevoie și exact suma de care are nevoie), până la finalizarea tratamentului și a sumei de care dispune în urma campaniei de strângere de fonduri. Suma care se va plăti se va stabili de comun acord cu beneficiarul sau reprezentanții legali ai acestuia, și va fi stipulată în contractul de sponsorizare;
14. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca, în cazul în care asociația sustine financiar beneficiarul pentru a suporta cheltuielile pe care acesta le are în spital aferente bolii și pe o durata mai îndelungată (transport, medicamente, hrană, etc), această sustinere nu poate fi mai mare de 1 an de zile, iar termenul va fi stipulat în contractul de sponsorizare.
Asociația va stabili de comun acord cu beneficiarul ce suma se va plati lunar, timp de un an de zile. Suma poate fi modificată pe parcursul colaborarii de comun acord între asociație și beneficiar, în funcție de nevoile beneficiarului.
15. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca orice sumă în plus față de nevoile beneficiarului, strânsă în urma campaniei de strângere de fonduri organizate pentru beneficiar, să fie redirecționată către alți beneficiari, fondul de rulment, proiecte sau activități de orice natură în care asociația este implicată, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donații.
Sumele în plus reprezintă:
a. Sumele strânse peste suma stabilită conform cu contractul de sponsorizare încheiat între beneficiar și/ sau reprezentanții legali ai acestuia și asociație, suma care va fi făcută publica pe asociatiatotulvafibine.ro aferentă cazului;
b. Sumele stabilite pentru plata campaniilor de promovare pe Facebook conform cu contractul de sponsorizare și rămase necheltuite;
16. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord că, beneficiarul nu poate pretinde sumele care sunt strânse în plus față de nevoile sale stabilite inițial conform cu contractul de sponsorizare încheiat între asociație și beneficiar sau reprezentantul legal al acestuia. De asemenea, sunt de acord ca direcționarea fondurilor strânse în plus pentru beneficiar să fie redirecționate către alte cazuri umanitare, fondul de rulment, proiecte sau activități de orice natură în care este implicată asociația, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, la hotararea asociației;
17. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, asociația să nu ofere fonduri beneficiarului pentru care s-a strans o anumită suma de bani în urma unei campanii de strângere de fonduri, fără ca beneficiarul să poată justifica modul în care aceste fonduri sunt cheltuite în interesul și scopul pentru care acestea s-au strâns. În momentul plasarii unei donatii, prin acceptarea secțiunii “Termeni și Condiții” donatorul transmite asociației încredere, răspundere și responsabilitatea folosirii donației în scopul stabilit;
18. În cazul în care se primesc din partea donatorilor direct bunuri prin asociație, oferirea acestora către beneficiari se va face pe baza unui proces verbal de predare primire;
19. În cazul în care beneficiarii primesc direct de la donatori bunuri, asociația noastră nu este obligată și va nu face un proces verbal de predare primire;
20. În cazul în care un donator oferă bani direct unui beneficiar, asociația noastră nu poate emite chitanță de donație pentru suma oferita, nu este răspunzătoare de folosirea banilor de către beneficiar și nu oferă un raport donatorului, raport personal sau public pe site-ul asociației. În acest caz, toată răspunderea privind modul de folosire a banilor donați îi revine direct donatorului și beneficiarului;
21. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, sunt de acord ca, daca în urma campaniei de strângere de bunuri nu s-au strans toate bunurile necesare, atunci:
a. Dacă problema beneficiarului pentru care s-a facut campania de strangere de bunuri poate fi rezolvată chiar și într-o măsură mai mică și cu bunurile parțial donate, atunci aceste bunuri vor fi donate beneficiarului pe baza unui contract de donație și a unui proces verbal de predare – primire;
b. Dacă bunurile parțial donate în urma campaniei de strângere de bunuri nu va rezolva în nici cea mai mică măsură problema beneficiarului pentru care s-au strâns bunurile, atunci acestea vor fi redirecționate către alte cazuri aflate în atenția asociației;
c. Beneficiarul nu va putea avea pretenții asupra acestor bunuri, pentru că prin Donația de bunuri făcută de către donatori, aceștia prin acceptarea acestor ,,Termeni și condiții” la plasarea donației au acceptat aceste condiții și au plasat încrederea, răspunderea și responsabilitatea gestionării bunurilor donate în seama asociației.
22. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia sunt acord ca, dacă în urma unei campanii de strângere de fonduri pentru un beneficiar, nu s-a strâns toată suma necesară decât o parte din ea, mai mică sau mai mare, atunci:
a. Dacă problemele acelui beneficiar pentru care s-au strâns fondurile pot fi rezolvate și parțial cu o sumă mai mică, atunci beneficiarul va primi fondurile strânse parțial în urma campaniei de strângere de fonduri;
b. Dacă suma strânsă în urma campaniei de strângere de fonduri este prea mică și problema beneficiarului nu poate fi rezolvată, atunci acea suma strânsă va fi redirecționată către un alt beneficiar care are șanse mai mari de reușită, sau caruia îi mai lipsește o sumă mică până la cea totală de care are nevoie sau vor fi direcționate către alte proiecte și activități de orice natura în care este implicată asociația.
c. Dacă suma strânsă în urma campaniei de strângere de fonduri este prea mică pentru rezolvarea problemei beneficiarului, acesta nu poate avea pretenții asupra acestei sume. În momentul plasării donatiilor, donatorii au acceptat secțiunea “Termeni și condiții” și au fost de acord ca Donația să fie către alți beneficiari, proiecte sau activități ale asociației, plasând în felul acesta încrederea, răspunderea și responsabilitatea asociației pentru gestionarea corespunzătoare a donațiilor.
23. Donatorul, beneficiarul sau reprezentanții acestuia sunt de acord ca, dacă în timpul campaniei de strângere de fonduri, sau dupa încheierea campaniei în perioada în care sponsorul / asociația încă are de oferit fonduri beneficiarului, dacă în acest timp în cel mai nefericit caz benefiarul decedează, atunci:
a. Dacă până la momentul decesului, beneficiarul a beneficiat de tratament, intervenții chirurgicale, medicamente, etc, pe care asociația urma să le plătească pe baza de factură, acestea vor fi platite de către asociație;
b. Donațiile strânse rămase după plata sumelor conform cu pct. 22.a de mai sus, vor fi redirecționate către alți beneficiari aflați în atenția asociației noastre, proiecte, sau orice fel de activități în care este implicată asociația;
c. Sumele donate în contul asociației dupa decesul beneficiarului, vor fi redirecționate către alte fondul de rulment, cazuri umanitare, proiecte sau orice fel de activități în care este implicată asociația;
d. Părinții, copiii, rudele apropiate, etc, nu pot avea pretenții asupra donatiilor strânse în timpul campaniei de strângere de fonduri până la decesul beneficiarului. Donatorii, în momentul plasării donației, au acceptat secțiunea “Termeni și Condiții” prin care își dau acordul ca în cazul în care beneficiarul moare în timpul campaniei de strângere de fonduri, Donația lui să fie redirecționată către alți beneficiari aflați în atenția asociației, către proiecte sau orice fel de activități în care este implicată asociația. În felul acesta, donatorii plasează încrederea, răspunderea și responsabilitatea gestionării donațiilor în seama asociației;
e. Donatorul prin plasarea unei donații pe platforma de donații și beneficiarul sau reprezentații legali ai acestuia, sunt de acord ca, orice donație efectuată după data finalizarii campaniei de strângere de fonduri, să fie distribuită către un alt caz, proiect sau acțiune în care este implicată asociația;
f. Sponsorul / asociația, poate hotărî în funcție de specificul fiecărui caz să ofere suport financiar și dupa decesul beneficiarului, dar numai pentru cheltuielile și datoriile rămase neachitate pentru beneficiar și NUMAI justificate pe bază de factură;
g. Donatorul prin plasarea unei donații și beneficiarul sau reprezentații legali ai acestuia, sunt de acord ca, în cazul decesului beneficiarului, asociația nu va acoperi din donații costurile de înmormântare, nici de repatriere în țară dacă este cazul, sau alte cheltuieli / costuri care nu sunt justificate pe baza de factură. Donațiile rămase nefolosite vor fi redirecționate către fondul de rulment, alte cazuri umanitare, proiecte și activități caritabile, sau de orice natură ar fi ele, în care este implicată asociația.
24. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, orice folosire a donațiilor / bunurilor să se facă de către și sub supravegherea asociației, pe baza unor documente justificative. La finalul fiecarei acțiuni, asociația noastră poate vizita cazul la domiciliu /spital, ( acolo unde se poate și este cazul), va evalua modul în care ajutorul nostru a adus schimbări în viața beneficiarului, va face un raport scris și va realiza materiale video, foto, interviuri cu beneficiarul, care în final vor fi postate pe site-ul asociației ca dovadă a activității și a faptului că acel caz / proiect / beneficiar a fost ajutat.
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRÂNGERE DE FONDURI, DACĂ SUMA NECESARĂ NU A FOST STRÂNSĂ ÎN TOTALITATE
25. Fiecare campaniei de strângere de fonduri are pe site stabilit un termen limită, cu denumirea ,,Timp rămas”. Acest termen limita poate fi oricând mărit în funcție de specificul fiecărui caz. Asociația poate modifica termenul limită ori de câte ori dorește sau este necesar. Scopul nostru este să oferim timp / să reușim să strângem fondurile necesare cât mai repede pentru fiecare caz în parte.
26. Dacă după prelungirea de mai multe ori a termenului limită, asociația constată că nu reușește să strângă suma necesară pentru un caz, atunci:
a. Asociația va înștiința beneficiarul despre încheierea campaniei de strângere de fonduri;
b. Beneficiarul va primi toată suma strânsă pe site, dupa ce asociația a retinut: costul comisioanelor bancare, a procesatorilor de plăti online, de administrare, cheltuielile pe Facebook( cumulat în procent de 10%).
II. PRINCIPALE CATEGORII DE PERSOANE (VULNERABILE) PE CARE LE AJUTĂM
- Asociatia noastra se implică în acțiuni de ajutor umanitar, social, educativ și de sănătate, pentru următoarele categorii de persoane vulnerabile:
– Copii și adulti bolnavi;
– Persoane cu dizabilități;
– Copiii străzii;
– Bătrânii străzii;
– Familii sărace cu mulți copii;
– Bătrâni singuri, neputincioși, săraci;
– Copiii orfani;
– Mame/ tați văduve/i ;
– Mame/ tați singure/i cu copii, fără posibilități de întreținere;
– Bunici care își cresc singuri nepoții, fără posibilități materiale;
– Familii sărace cu nevoi speciale de ajutor;
– Adăposturi pentru batranii străzii;
– Cămine de bătrâni;
– Orfelinate;
– Copii și tineri cu note bune la școală sau abilitați speciale care au nevoie de susținere pentru dezvoltare sau participare la competiții, olimpiade, etc;
– Persoane / familii sărace, care locuiesc în zone defavorizate și care pot dovedi că au capacitatea de a dezvolta o activitate sau un mic business care în final să îi ajute să obțină un venit pentru a ieși din sărăcie;
III. PE CINE NU AJUTĂM
28. Asociația noastră umanitară NU ajută și nu desfasoară campanii de strângere de fonduri și donații pentru următoarele categorii de persoane:
– nu ajutăm persoane sau familii care au posibilitate sa munceasca dar nu doresc;
– nu ajutăm persoane sau familii cărora li s-au oferit posibilități de a munci dar au refuzat în mod nejustificat;
– nu ajutăm persoane care și-au lăsat locul de muncă din motive nejustificate și acum cer ajutor;
– nu ajutăm persoane care au venituri suficient de mari încât să le acopere strictul necesar;
– nu ajutăm tineri care au capacitatea și puterea de a munci dar nu doresc să facă lucrul acesta sau nu se străduiesc să își caute un loc de muncă;
– nu ajutăm persoane dependente de alcool sau droguri;
– nu acordam ajutor tinerilor care au abandonat scoala din motive nejustificate și care acum cer ajutor;
– nu ajutăm persoane care se dovedesc ca nu au știut și nu știu să își administreze bine și responsabil resursele financiare;
IV. NU OFERIM AJUTOR PENTRU
29. Asociația noastră NU ajută și NU desfășoară campanii de strângere de fonduri sau donații pentru următoarele probleme sau nevoi:
– Plata utilităților restante;
– Plata ratelor la bancă;
– Plata pentru procesul de divorț;
– Nu plătim deplasari în străinătate pentru găsirea unui loc de muncă;
– Nu plătim costuri de notariat pentru diferite cauze;
– Nu plătim ,,atenții” pentru doctori în spitale;
– Nu plătim amenzi;
– Nu plătim datorii la cămătari;
– Nu împrumutam bani indiferent de motive;
– Plata avocaților pentru rezolvarea unor probleme de orice natură;
V. MODALITĂȚI PRIN CARE PUTEȚI DONA
30. Punem la dispoziție toate modalitățile de donație, de la cele clasice până la cele mai moderne, rapide, ușoare, securizate și transparente. Mai jos sunt prezentate pe scurt aceste modalități de donație.
Donează cu cardul
- Donația prin card este foarte simplă și foarte rapidă. Alegi modalitatea de donație prin card și vei fi redirecționat către o pagină securizată. Donația prin card este facilitată și securizată de PayLike. Donația o poți face de oriunde ai fi având un computer sau telefon cu conexiune la internet și cardul personal.
Daca Donația iti este respinsă, sunt doua motive:
a.1 ai are o restricție pentru a face plăti, trebuie doar să suni la bancă să îți ridice Restricția;
a.2 nu ai activat codul 3D Secure, în acest caz trebuie să suni la bancă pentru a-ți activa codul 3D Secure;
a.3 folosești un card care nu este acceptat de procesatorul nostru de plăti online.
- Odată Donația făcută cu cardul în termen de până la 10 zile lucrătoare numele o să fie afișat în lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu excepția cazului în care ai ales sa rămâi anonim sau ai facut o donație fără sa selectezi un beneficiar anume);
- Donația cu cardul se face pentru un caz anume /concret / specific, doar dacă donatorul accesează butonul ,,Donează” de culoare rosie, aferent fiecarui caz în parte, selectând pe pagina de “Finalizare” optiunea “Card de credit (PayLike)”;
- Dacă dupa plasarea donației cu cardul, donatorul nu își regăsește numele și suma donată în ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede” că a donat, pot fi aceste motive:
d.1 donatorul intenținat să doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Donează acum” de culoare rosie din drepta sus a site-ului selectand una din sub-optiunile ,,Doneaza in lei” sau “Doneaza in euro”. În acest caz, Donația s-a înregistrat fără o destinație spre un caz concret. Pentru a o direcționa către cazul dorit/avut în vedere, donatorul trebuie să ne contacteze și să ne comunice destinația donației;
d.2 donatorul a bifat în momentul plasării donației ,,Vreau să rămân anonim / Fă-mă anonim”. În acest caz în ,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, Donația apare anonim, în loc de nume apare ,,Donator anonim”, suma donată și data donației;
d.3 este o problemă tehnică de la platforma sau de la procesatorul de plăti online. Donatorul are obligația să ne contacteze în cel mai scurt timp, să ne comunice problema, iar asociația se obligă să rezolve și să comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei și postarea pe site a donației conform cu Donația inițială;
- Donațiile făcute cu cardul de pe butonul ,,Donează acum” de culoare roșie, din dreapta sus a site-ului, sub-optiunile ,,Doneaza in lei”, “Doneaza in Euro” sau sub-opțiunea ,,Donează prin PayPal, sunt considerate donații generale, care nu au specificate o destinație, acestea se vor redirecționa la alți beneficiari, proiecte sau orice fel de activități în care este implicată asociația, la alegerea noastră în funcție de nevoi, conform cu ,secțiunea “Termeni și Condiții” ale acestui site.
Aceste donații se vor procesa și direcționa după cum urmează:
e.1 dacă donatorul nu ne contactează ulterior plasării donației pentru a ne comunica o destinație concretă a donației, aceasta va fi redirecționată la hotărârea asociației, conform cu secțiunea “Termeni și Condiții” a acestui site;
e.2 dacă donatorul ne contactează ulterior plasării donației și ne comunică o destinație concretă a donației, aceasta va fi redirecționată conform cu dorința donatorului.
- Donațiile efectuate cu cardul în lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afișa pe site în Euro, la cursul valutar stabilit de asociație în conformitate cu cel de pe piața valutară;
- Donația opțională făcută pentru susținerea platformei, nu se va afișa și nu se va aduna pe pagina cazului în “lista de donatori”, odată cu suma donată pentru un beneficiar anume;
- Exista posibilitatea ca Donația făcută online cu cardul să nu fie afișată imediat pe site. Acest lucru depinde de fusul orar și/ sau de zona din lume de unde faceți Donația, sau de timpul pe care procesatorul de plăti online PayLike îl alocă pentru verificarea donației.
În cazul în care ați plasat o donație online cu cardul pe site, ati primit un email de confirmare a donatiei, si nu va regasiti Donația în lista donatorilor de la cazul pentru care ați donat în maxim 24 de ore, atunci vă rugăm să ne contactați în cel mai scurt timp pe email: contact@asociatiatotulvafibine.ro
Donează prin PayPal
Pentru a face o donație prin PayPal trebuie să ai un cont de PayPal. Donația se poate face de oriunde dacă ai un computer sau telefon conectat la internet.
Fondurile ajung la noi imediat, instantaneu. Numele tău și suma donată vor fi afișate lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu excepția cazul în care ai selectat că dorești să rămâi anonim sau ai făcut o donație fără să specifici un beneficiar anume).
Donațiile plasate prin PayPal se procesează după cum urmează:
- Odată donatia făcută prin PayPal vei primi un email de confirmare si multumire pentru donație. Donația ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afișate în lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu excepția cazului în care ai ales sa rămâi anonim sau ai facut o donație fără să selectezi un beneficiar anume);
- Donația prin PayPal se face pentru un caz anume /concret / specific, doar dacă donatorul acceseaza butonul ,,Donează” de culoare roșie, aferent fiecarui caz în parte și selectează pe pagina “Finalizare” optiunea “PayPal”, c. Dacă dupa plasarea donației prin PayPal, donatorul nu își regaseste numele și suma donată în ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede” că a donat, pot fi aceste motive:
c.1 donatorul a avut în minte să doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Donează acum” de culoare roșie și a selectat ,,Donez prin PayPal. În acest caz, Donația s-a înregistrat fără o destinație spre un caz concret. Pentru a o direcționa către cazul dorit/avut în vedere, donatorul trebuie să ne contacteze și să ne comunice destinația donației;
c.2 donatorul a bifat în momentul plasării donației ,,Vreau să rămân anonim / Fa-ma anonimic”. În acest caz în “lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cât și în “lista de donatori persoane fizice” donația va apare anonimă, în loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma donată și data donației;
c.3 este o problemă tehnică de la platforma sau de la procesatorul de plăti. Donatorul are obligația să ne contacteze în cel mai scurt timp, să ne comunice problema, iar asociația se obligă să rezolve și să comunice donatorului sursa problemei, rezolvarea ei și postarea pe site a donației conform cu Donația inițială;
- Donațiile făcute prin PayPal de pe butonul ,,Donează acum” de culoare roșie si sub opțiunea ,,Donez prin PayPal”, sunt considerate donații generale, care nu au specificate o destinație, acestea se vor redirecționa la alți beneficiari sau orice fel de activități în care este implicată asociația, la alegerea noastră în funcție de nevoi, conform cu secțiunea ,,Termeni și Condiții” ale acestui site.
Aceste donații se vor procesa și direcționa dupa cum urmează:
d.1 dacă donatorul nu ne contactează ulterior plasarii donației pentru a ne comunica o destinație concretă a donației, aceasta va fi redirecționată la hotarea asociației, către un caz umanitar, proiect, sau orice fel de activitate în care este implicată asociația, conform cu secțiunea “Termeni și Condiții” ale acestui site;
d.2 dacă donatorul ne contactează ulterior plasării donației și ne comunică o destinație concretă , aceasta va fi redirecționată conform cu dorința donatorului.
- Donațiile efectuate prin PayPal în lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afișa pe site în Euro, la cursul valutar stabilit de asociație în conformitate cu cursul valutar de plata valutara.
- Donația opțională făcută prin PayPal pentru susținerea platformei, nu se va afișa și nu se va aduna pe pagina cazului în ,,lista de donatori”, odată cu suma donată pentru un beneficiar anume.
Donează prin Transfer Bancar
Donațiile prin transfer bancar se pot face în doua moduri:
- Transfer bancar online (OP)
Pentru acest lucru trebuie să beneficiezi de serviciul de Online Banking al bancii tale. Te vei conecta online în contul tău bancar și vei face un transfer bancar online obișnuit, introducând unul din conturile asociației noastre în care doresti să faci Donația, în funcție de valuta pe care o alegi.
Donația va ajunge la noi a doua zi daca este făcută dintr-un cont din Romania sau în 2-3 zile lucrătoare dacă este făcută dintr-un cont dintr-o alta țară.
Pe baza extraselor de cont, un operator din cadrul asociației va introduce și va actualiza Donația ta în ,,lista de donatori” la beneficiarul menționat de către tine. Astfel, numele tau și suma donată va aparea în “lista de donatori” ai cazului menționat de tine (cu excepția faptului în care nu ai menționat niciun caz). Astfel, veți putea urmări Donația ta pe site-ul nostru la lista de donatori in 7 lucrătoare dacă donatia a fost făcută din România sau în 7-14 zile lucrătoare dacă Donația a fost făcută din străinătate.
Donațiile care nu au specificate o destinație, se vor redirecționa către un caz, proiect, sau orice activitate în care este implicată asociația.
- Transfer bancar la ghișeul de la bancă
b.1. Un operator va procesa extrasele de cont de la banca unde avem dechise conturi bancare pentru a primi donații;
b.2. Donațiile efectuate din România de la bănci diferite față de banca cu care asociația noastră lucrează, vor intra în contul nostru în maxim 2 zi lucrătoare de la momentul efectuării donației de către donator;
Astfel, actualizarea donațiilor de către operatorul nostru se va face în maxim 7-14 zile lucrătoare de la momentul în care acestea au intrat în contul nostru, în funcție de numărul de donații pe care trebuie să îl procesăm zilnic;
Donațiile plasate din străinătate se vor actualiza în maxim 7-14 zile lucrătoare de la momentul în care acestea au intrat în contul nostru.
b.3 Donațiile care au specificate o destinație de către donator, se vor actualiza pe pagina cazului pentru care s-a specificat Donația și va include: numele donatorului, suma donată si data donației;
b.4 Sumele donate în lei se vor afisa in lista de donatori si se vor aduna la suma cazului exprimate in Euro, la cursul stabilit de către asociație, în conformitate cu cursul valutar de pe piață la momentul efectuării donației;
b.5 Sumele donate prin transfer bancar care nu au specificate o destinație de către donator, asociația le va posta pe site, ca donații generale, adică fără destinație;
b.6 Prin efectuarea unei donații prin transfer bancar fără a se specifica o destinație a donației, se consideră că donatorul a înțeles și este de acord cu acest mod de procesare și lucru, după cum urmează:
b.6.1 Asociația poate întârzia până la 30 zile lucrătoare actualizarea donației pe site, în speranta că donatorul ne va contacta pentru a specifica o destinație a sumei donate;
b.6.2 Dacă donatorul ne va contacta și ne va comunica o destinație precisă a donației, asociația va actualiza și afișa Donația conform cu dorința donatorului;
b.6.3 După cele maxim 30 zile, asociația va afișa Donația pe site în lista generală de donatori persoane fizice, fără o destinație anume. Acest lucru înseamnă că pe site apar următoarele informații despre donator: numele, suma donată și data donației. Dacă donatorul a specificat că dorește să rămână anonim, numele nu se va face public, în locul numelui donatorului se va afișa denumirea: ,,Donator anonim”’
b.6.4 Odată cu plasarea unei donații fără destinație într-unul din conturile noastre bancare, donatorul este de acord, conform cu secțiunea ,,Termeni și Condiții” ale acestui site, ca asociația să decidă să direcționeze Donația către unul din cazurile umanitare aflate în curs pe site-ului nostru, sau către una din activitățile, acțiunile, proiectele sau cheltuielile pe care le are asociația noastră umanitara, cu excepția cazului în care donatorul nu ne contactează ulterior pentru a redirecționa Donația către un caz concret;
b.6.5 Dacă donatorul a optat să rămână anonim și dorește să își verifice Donația așa cum apare pe site, o va putea face doar daca ne va contacta, pentru ca pe site nu se va face public numele acestuia, și pentru că pot fi și alți donatori anonimi în aceiași zi sau perioadă cu aceiași sumă, toți având denumirea generică de ,,Donator anonim”;
b.6.7 La plasarea unui donații în unul din contul nostru bancar de lei, se consideră că donatorul este de acord cu ,,Termenii și Condițiile” acestui site, ca asociația să poată reține la actualizarea donației pe site, comisionul bancar pe care banca îl percepe aferent donației.
Direcționează până la 3,5% din impozitul pe venit
Dacă esti salariat ai posibilitatea de a redirecționa până la 3,5% din impozitul tău pe venit pentru ajutorarea copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave aflati în atentia asociației noastre umanitare.
Aceasta redirecționare a pana la 3,5% din impozitul tău pe venit nu te costa nimic, oricum acești bani îi dai la stat.
Toate fondurile primite prin direcționarea a până la 3,5% din impozitul pe venit, se vor direcționa către cazuri social umanitare, fondul de rulment, proiecte sau acțiuni caritabile, de orice natură ar fi ele, în care este implicată asociația, la hotărârea asociației.
Redirecționarea a pana la 3,5% din impozitul pe venit nu se poate face pentru un caz anume pentru ca:
– nu se poate specifica destinația fondurilor, pe formularul care se completează;
– fondurile redirecționate vor intra în contul asociației la câteva luni de zile diferență și există o probabilitatea foarte mare ca, acel caz pentru care s-a dorit redirecționarea a pana la 3,5% din impozitul pe venit să fie deja finalizat șiajutat;
– când fondurile intră în contul asociației, nu putem verifica numele donatorilor și nici destinația dorită de către donator.
Prin redirecționarea până la 3,5% din impozitul pe venit, donatorul își exprimă implicit acordul ca destinația fondurilor să fie folosită la hotărârea asociației.
Direcționează 20% din impozitul pe venit/ profit al firmei tale
Poți dona pentru copii bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave, direcționând 20% din impozitul pe venit/profit al firmei tale. Nu te costă nimic, acești bani oricum îi dai la stat, este impozitul pe care firma ta îl datorează statului. Donația se va face pe baza unui contract de sponsorizare între asociația noastră umanitară și firma ta.
VI. DONAȚII ÎN CONTURILE ASOCIAȚIEI UMANITARE
31. Suntem conștienți că unii donatori preferă să doneze direct beneficiarului, alți donatori au încredere în ONG-uri, că acestea vor gestiona în mod corect, responsabil și transparent donațiile primite.
În acest sens, încurajam donatorii să doneze pentru beneficiarii noștri folosind modalitățile și procedurile de donație securizate și transparente pe care asociația noastră le oferă și le pune la dispoziție.
De ce să donați prin modalitățile de donație oferite de noi:
– fondurile donate sunt contabilizate;
– garantăm buna lor gestionare și folosire;
– garantăm transparență 100% în folosirea și gestionarea lor. Toate detaliile necesare le găsiți în ,,Termeni si Conditii”;
– surplusurile de donații pentru un beneficiar sunt redirecționate către alți beneficiari, fondul de rulment, proiecte sau activități de orice natură în care asociația noastră este implicată, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donații, limitand riscul donațiilor multiple;
– donațiile sunt actualizate LIVE pe platforma noastră de donatii, cu numele fiecărui donator cât și suma donată (cu excepția celor care aleg să rămână anonimi);
– 24/7 atat donatorul cât și beneficiarul poate urmări evoluția donațiilor pe tot parcursul campaniei;
– Donațiile realizate online prin Card si PayPal se afișează instantaneu / LIVE pe site, cu numele, suma donată și data donației (numele nu se afișează dacă donatorul a ales să rămână anonim);
– Suma donată de către un donator, se adună LIVE la suma generală a cazului, cât și la suma generală a tuturor cazurilor de pe pagina principală.
– Donațiile realizate de către firme prin contracte de sponsorizare vor fi făcute publice în termen de până la 7 zile lucrătoare după ce suma donată a intrat în contul asociației noastre. Numele firmei, logo-ul și suma donată se vor afișa în lista de donatori a beneficiarului cât și în lista generală de donatori persoane juridice;
– Firmele își pot deduce sumele donate din impozitul pe venit/ profit, oferindu-le posibilitatea ca Donația să se faca prin contract de sponsorizare;
– Donațiile realizate prin transfer bancar din România vor fi afisate pe site in termen de maxim 7 lucrătoare pe baza procesării extraselor de cont bancar. Numele donatorilor și sumele donate vor fi afișate pe pagina beneficiarului și în lista generală de donatori persoane fizice (cu excepția celor care au ales să rămână anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– Donațiile realizate prin transfer bancar din străinătate vor fi afisate pe site în termen de maxim 7-14 zile lucratoare, pe baza procesării extraselor de cont. Numele donatorilor și sumele donate vor fi afișate pe pagina beneficiarului și în lista generală de donatori persoane fizice (cu excepția celor care au ales să rămână anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– La finalul campaniei de strângere de donații pentru un beneficiar la cerere oferim rapoarte financiare scrise.
VII. DONATII GENERALE
32. O ,,donație generala” este o donație căreia donatorul nu i-a dat nici o destinație către un caz, proiect, acțiune, etc.
- O donație este ,,generală,, dacă:
- Donația a fost realizată online cu cardul sau prin PayPal, de pe butonul rosu ,,Donează acum” . Căsuța de donație, înștiințează donatorul că face o ,,Donație generală”;
- Donația a fost realizată prin transfer bancar in conturile asociației, însă donatorul nu a specificat nici o destinație a donației, către nici un caz, proiect, acțiune, etc;
- Daca la actualizarea donației făcute prin transfer bancar, suma necesară cazului a fost strânsă, Donația cu destinație devine ,,donație generala”, urmând a fi redirecționată către fondul de rulment, către alte cazuri, proiecte, acțiuni sau pentru acoperirea altor cheltuieli ale asociației (dezvoltare, administrative, etc). Dacă între timp donatorul ne contactează, Donația generală va fi direcționati în funcție de dorința donatorului;
33.Donațiile se vor actualiza manual, pe baza extraselor de cont. Asociația va astepta 30 de zile, în speranta ca donatorul ne va contacta oferindu-ne o destinație pentru donație;
- Donațiile generale, vor fi direcționate de către conducerea asociației, către un caz social / umanitar, fondul de rulment, proiect caritabil / social , umanitar, către orice acțiune sau activitate de orice natura ar fi, în care este implicată asociația sau pentru acoperirea oricaror cheltuieli ale asociației (dezvoltare platformă, administrative, etc).
- În conformitate cu cernițele Legii nr. 677/2001, pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, modificată și completată și ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, și a GDPR (Regulamentului (UE) 2016/679 de protecție a datelor cu caracter personal), asociația:
34.a Conform cu prevederile legale în vigoare, asociația consideră că “donatia generală,, și-a îndeplinit ,,scopul,, dupa 1 lună de zile de la publicarea ei;
34.b Asociația va pastra în baza de date, datele cu caracter personal ale donatorului, conform cu prevederile legale în vigoare, timp de 3 ani de zile;
IX. APARTENENȚA ASOCIAȚIEI
35: Asociația caritabilă Totul Va Fi Bine
– nu este afiliată nici unui partid politic;
– nu este afiliată și nu aparține nici unui cult religios.
– nu face discriminări de rasă, etnie, naționalitate, religie, orientare sexuală, etc.
X. DONAȚII PENTRU SUSȚINEREA PLATFORMEI ȘI CHELTUIELILOR ADMINISTRATIVE
36. Prezenta platformă de donații cât și întreaga noastră activitate administrativă are nevoie de susținerea dvs pentru buna funcționare.
Susținerea activității și a cheltuielor administrative aferente se face astfel:
- La fiecare donație în parte, efectuată online cu cardul sau prin PayPal, donatorul poate opta să susțină prezenta platformă de donații. Aceste fonduri vor fi strict direcționate către costurile aferente dezvoltării și automatizării acestei platforme de donație, pentru a fi capabili să oferim în acest sens servicii cât mai bune și transparente. De asemenea, aceste costuri includ și plata lunară a serverului;
- La plasarea unei donații pe site prin card, PayPal sau prin transfer bancar, fără ca donatorul să specifice o destinație anume donației sale și fără ca acesta să revină ulterior telefonic sau printr-un email pentru a da o destinație donației sale, acesta este implicit de acord conform cu “Termenii și Condițiile” acestui site, ca asociația să poată folosi întreaga donație sau o parte din ea pentru acoperirea cheltuielilor administrative sau de orice natură, pe care le are asociația;
- La plasarea oricărei donații prin card, PayPal sau transfer bancar, donatorul este de acord ca asociția să îsi poată reține 10% din suma donată pentru acoperirea costurilor și cheltuielor aferente bunei desfășurări a activității pe care o desfășoară.
XI. AFIȘAREA DONAȚIILOR
37. Afișarea donațiilor pe această platformă de strângere de donații se face în LEI.
Prin orice modalitate se va face Donația și în orice valută, în final, donatiile pe site se vor afișa în LEI.
XII. COMISIOANELE BANCARE
38. Fiecare procesator de plăti online sau entitate bancară cu care lucrăm percepe comisioane pentru procesarea donațiilor / transferurilor bancare.
În acest sens, donatorul, beneficiarul și / sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord cu următoarele:
- Asociația stabilește media comisioanelor bancare rezultând un procent, pe care îl va stipula in contractul de sponsorizre încheiat între asociație și beneficiar;
- Plecând de la suma de care beneficiarul are nevoie, asociația va adauga acestei sume în procente, suma de care va fi nevoie pentru a acoperi comisioanele bancare;
- Comisioanele bancare aferente fiecărei donații (acolo unde este cazul) pe care banca sau procesatorii de plăți le vor reține din conturile asociației, vor fi suportate direct de către beneficiar din sumele donate sau din fondurile în plus care se vor strânge peste suma necesară campaniei;
- Asociatia va actualiza / publica pe site donațiile făcute, în moneda in care au fost făcute;
- În statistica financiară a cazului individual, sumele donate se vor afișa în lei, fără comisioanele bancare ale bancilor sau procesatorilor de plăti online, diferențele se vor direcționa catre fondul de rulment, pentru plata în avans a operatiilor, tratamentelor, etc;
- Beneficiarul va suporta comisioanele bancare de transfer ale donațiilor din contul asociației în contul beneficiarului, al spitalului sau către terțe instituții medicale, etc, dacă acest transfer se realizează în orice altă valută în afara de RON, și/ sau dacă transferul se efectuează în străinătate;
- În cazul în care trebuie achitată pentru beneficiar o factură in valuta, iar in contul asociației nu exista suma necesară în valută, aceasta va cumpara valuta la cursul băncii din care se face transferul, iar beneficiarul va suporta costul conversiei valutare;
- La efectuarea unei donații prin transfer bancar, dacă donatorul a suportat comisionul bancar, asociația va reține comisionul bancar conform ,,Termenii și condițiile”, direcționându-l către acoperirea costurilor cu dezvoltarea platformei.
XIII. COSTURILE DE PROMOVARE
39. Orice campanie de promovare / mediatizare pentru strângerea de fonduri pentru un beneficiar, are costuri care trebuiesc acoperite.
Campaniile de promovare / mediatizare le vom realiza în mod special pe Facebook. Aceste campanii se plătesc de către asociația noastră pentru o cât mai mare distribuire la nivel național, atât a postărilor pe Facebook cât și a materialelor video, pentru a crește în felul acesta numărul de potențiali donatori pentru fiecare caz.
- Detalii generale despre campaniile plătite pe Facebook:
Aceste campanii de promovare și mediatizare prin distribuire de postări și materiale video pe Facebook și in functie de:
– bugetul pe care noi îl alocam pe zi / pe săptămana / pe lună sau pe campanie. Cu cât bugetul investit este mai mare cu atât numărul de donatori poate crește;
– numărul de persoane care văd postarea cazului (pe Facebook se plătește după numarul de vizualizări a unei postari sau de interacțiuni);
– durata campaniei (cu cât durata campaniei este mai mare, cu atât costurile de promovare cresc);
– suma care trebuie strânsă din donații (cu cât suma este mai mare este nevoie de mai mult timp pentru campanie și de mai mulți donatori și în felul acesta cresc costurile);
– toate costurile pentru campaniile pe Facebook care se stabilesc pentru un caz sunt estimative, nu se poate știi dinainte care vor fi costurile finale, cât se va cheltui până la final pentru strângerea unei sume. În final totul depinde de reacția donatorilor față de cazul pentru care se strâng fondurile.
Pot fi cazuri pentru care se cheltuie foarte puțin față de suma estimată sau se poate cheltui suma integral sau poate să se depășească bugetul alocat.
- Cum se stabilește și cum se aplică bugetul unei campanii de promovare pe Facebook, în vederea strângerii de fonduri pentru un caz umanitar / acțiune sau proiect
– se stabilește în funcție de suma care trebuie strânsă;
– se stabilește în funcție de durata campaniei de promovare;
– toate costurile aferente unei campanii sunt estimative și nu pot fi preconizate cu exactitate din timp;
– suma estimată pentru costurile de campanie pe Facebook se va regăsi în suma finală de campanie, afișată pe site pentru fiecare caz în parte;
– suma estimată pentru costurile de campanie pe Facebook este discutată și explicată în prealabil de către un reprezentant al asociației, beneficiarului sau reprezentanților legali ai acestuia;
– suma estimată pentru costurile de campanie pe Facebook este stipulată în contractul de sponsorizare încheiat între asociație și beneficiar;
– dacă estimarea costurilor a fost prea mare și rămân sume necheltuite, acestea vor fi redirecționate către alte cazuri aflate în curs, proiecte și activități în care este implicată asociația;
– daca bugetul alocat unei campanii de promovare pe Facebook este depasit, asociatia va opri campania, va instinta beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, si impreuna vor stabili daca vor incheia complet campania, sau vor suplimenta bugetul;
– alocarea unui buget pentru campanii de mediatizare pe Facebook nu garanteaza succesul strangerii de fonduri, acesta depinde de reactia celor care vad postarea / materialul video/ anuntul, si in final doneaza.
- Acordul donatorilor si beneficiarului si / sau a reprezentatilor legali ai acestuia privind costurile de campanie
In vederea celor de mai sus, donatorul, beneficiarului si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord ca:
c.1. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord cu alocarea a minim 15% din suma donata pentru un caz / proiect / activitate pentru a fi folosita de catre asociatie pentru plata campaniilor de mediatizare pe Facebook, 3% din donatie sa fie folosita pentru costurile administrative ale asociatiei, 2% sa fie directionati catre fondul de rulment, iar 5% pentru plata comisioanelor bancare aferente donatiei efectuate, a procesatorilor de plati online si a transferurilor bancare intre asociatie si beneficiar. Donatorul a luat la cunostinta ca sumele alocate pentru publicitate platita pe Facebook, costurile administrative si costul comisioanelor bancare se regasesc in suma totala afisata pentru campanie pe platforma de donatii, reprezentand suma totala a campaniei. De asemenea, donatorul prin plasarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii sau prin transfer bancar, a luat la cunostinta si este de acord, ca in unele cazuri, procentul de 5% pentru plata campaniei de promovare pe Facebook poate fi mai mare, in functie de specificul cazului si dupa analiza lui de specialistii nostri in marketing. Costul campaniilor pe Facebook, nu poate fi mai mare de 20%.
c.2. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord ca asociatia de comun acord cu beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, sa mareasca procentul directionat catre campaniile platite pe Facebook, daca suma alocata initial nu este suficienta si nu s-a reusit strangerea fondurilor necesare pentru beneficiar. Marirea sumei pentru cheltuielile de campanie se va face printr-o anexa a contractului de sponsorizare incheiat intre beneficiar si asociatie. Aceasta marire a cheltuielilor de mediatizare se va aplica pe platforma de donatii prin marirea sumei care trebuie stransa aferenta campaniei, si care va fi afisata public pe platforma de donatii;
c.3 Beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, conform cu contractul de sponsorizare incheiat cu asociatia si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, sunt de acord ca sumei cerute asociatiei drept ajutor, sa ii fie adunata si un procent de 15% care reprezinta cheltuieli de mediatizare pe Facebook, 3% costuri de administrare a campaniei, 2% fondul de rulment, si 5% costuri cu comisioanele bancare si procesatorii de plati online, pe care asociatia este obligata sa le plateasca. Suma totala a campaniei va reprezenta toate aceste sume adunate. Procentul de 15% poate fi in unele cazuri mai mare, in functie de specificul cazului si in urma analizei lui de catre specialistii nostri in marketing online;
c.4 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, costurile de campanie sunt estimative, nu pot fi preconizate cu exactitate, si difera de la caz la caz, in functie de specificul fiecaruia, in functie de: durata campaniei, suma care trebuie stransa, reactia donatorilor, etc;
c.5 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara ca au inteles si sunt de acord ca, indiferent de sumele investite in campanie, donatiile depind doar de reactia oamenilor, a donatorilor, adica acelor care vad postarea promovata, o citesc, intra pe site-ul nostru, analizeaza informatia (text scris, marturie parinti, materiale video, etc) si in final decid sa plaseze o donatie online cu cardul, prin PayPal sau prin transfer bancar;
c.6 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea contractului de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au citit ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca s-a informat si cunosc care sunt costurile de campanie si mediatizare pe Facebook;
c.7 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, declara pe propia raspundere ca au inteles si sunt de acord ca in cazul in care suma alocata pentru campaniile de strangere de fonduri pe Facebook nu este cheltuita integral, suma ramasa necheltuita sa fie redirectionata catre alte cazuri aflate in curs pe platforma, activitati sau proiecte in care este implicata asociatia;
c.8 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt de acord ca in cazul in care costurile aferente campaniei de mediatizare pe Facebook depasesc bugetul alocat initial, asociatia poate opri unilateral campania de strangere de fonduri, oferind beneficiarului suma strasa, retinand costurile aferente campaniei de mediatizare care sunt platite catre Facebook, costurile de administrare a campaniei si costul comisioanelor bancare. Asociatia va face lucrul acesta daca considera ca o alocare in plus de buget pentru mediatizare nu are sanse reale sa stranga suma necesara de care beneficiarul are nevoie;
c.9 O alocare de costuri in plus pentru campaniile platite pe Facebook, fata de procentul de 5% stabilit initial, vor fi retinute la final de catre asociatie din fondurile care ii revin beneficiarului, pentru a acoperi costurile generate suplimentar, sau va mari suma totala a campaniei afisata pe platforma de donatii;
c.10 Dovada platii costurilor aferente campaniei de mediatizare platite pe Facebook a unui caz umanitar, se face pe baza facturilor emise de catre Facebook pe numele asociatiei;
c.11 La demararea unei campanii de strangere de fonduri prin mediatizare platita pe Facebook, prin semnarea contractului de sponsorizare, beneficiarul, si /sau reprezentatii legali ai acestuia, au inteles si sunt de acord ca asociatia nu ofera garantii si nu poate garanta succesul strangerii de fonduri doar prin stabilirea si alocarea unei sume pentru campaniile platite pe Facebook, ci succesul campaniei depinde strict de raspunsul celor care vad / urmaresc postarea si campania si in final se hotarasc sa doneze.
- Costurile privind deplasarea la beneficiar si prelucrarea materialelor foto / video
A doua categorie de costuri pentru o campanie de strangere de fonduri, sunt cele indirecte.
d.1 Costuri cu deplasarea la beneficiar
De multe ori, pentru o campanie de strangere de fonduri reusita, este nevoie ca cineva din cadrul echipei sa se deplaseze la beneficiar acasa / in spital, etc, pentru a realiza materiale foto si video pentru a putea fi folosite in campania de strangere de fonduri. Aceste deplasari se vor face doar acolo unde beneficiarul nu are posibilitatea, cunostintele si aparatura necesara sa ne trimita materiale video / foto.
De asemenea, deplasarea la beneficiar acasa / in spital, etc, se poate face si cu scopul de a realiza materiale video / foto / rapoarte / sau mesaje de multumire pentru donatori, care vor fi postate drept dovada pe pagina de Facebook a asociatiei, pe canalul de Youtube, pe pagina cazului de pe site, etc.
Aceste costuri cu deplasarea (transport, cazare, etc) se vor retine in final din suma care ii revine beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre acesta si asociatie.
Prin plasarea unei donatii, donatorul a luat la cunostinta si este de acord cu acest lucru.
d.2 Costuri cu prelucrarea materialelor video, si voice over
Pentru desfasurarea cu succes a unei campanii de strangere de fonduri, folosim materiale video si foto, editate de o firma specializata, pentru a oferi o experienta si comunicare cat mai buna cu potentialii donatori.
In acest sens, lucram cu o firma specializata in domeniul editarii video, voice over si foto. Pretul acestor materiale, avand in vedere domeniul in care activam este cu mult sub pretul pietei.
Costurile aferente materialelor video / foto / si voice over de promovare, cat si la final de raportare catre donatori, se vor retine din suma care ii revine beneficiarului, conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si acesta.
Donatorul, prin plasarea unei donatii pe acest site, este de acord cu acest lucru.
XIV. ,,ANATOMIA” UNEI DONATII
40. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt de acord ca o donatie, indiferent de suma, este formata si directionata dupa cum urmeaza:
5% comisioane bancare si de procesare a platilor (comisioane bancare, comision la PayPal, comision la platile online cu cardul). De asemenea, in acest procent sunt incluse si comisioanele bancare platite de catre asociatiei pentru toate transferurile bancare direct catre beneficiar sau catre spital, cat si comisionul transferului de fonduri din PayPal in contul bancar, comisionul bancar de transfer cat si schimbul valutar). Procentul este fix;
3% costuri administrative. Aceste fonduri ne vor ajuta sa ne intretinem si sa ne desfasuram activitatea in conditii optime, acoperind cheltuielile aferente activitatii noastre. Din acest procent vom plati cheltuielile lunare cu server-ul, serviciile de contabilitate, salarii, etc;
2% alimentarea fondului de rulment. Din fiecare donatie vom retine acest procent pentru a putea plati in avans tratamente, medicamente, interventii chirurgicale, sau pentru acele cazuri care au campanii deschise pe platforma noastra, dar nu au reusit la timp sa stranga fondurile necesare si au nevoie de acestea urgent;
5% sunt costuri de mediatizare pe Facebook. Noi platim mediatizarea prin campanii pe Facebook. Activitatea de strangere de fonduri pentru un caz si atragerea de donatori / donatii, este dependenta de aceste fonduri pe care le investim in promovare. Procentul investit poate fi mai mare in unele cazuri, in functie de specificul cazului si de canalele media de mediatizare pe care le vom folosi. Procentul poate sa difere de la campanie la campanie, in functie de specificul acesteia. Toate aceste costuri / cheltuieli, se realizeaza pe baza de facturi emise de Facebook.
75% din suma donata este directionata direct catre beneficiar.
De ex:
41. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, este de acord ca dintr-o donatie efectuata: cu 5% sa fie acoperite comisioanele bancare aferente, 3% costurile adminstrative ale asociatiei, 2% fondul de rulment, 15% costurile de mediatizare pe Facebook. Atat donatorul cat si beneficiarul prin reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca in cazuri exceptionale, conform cu sectiunea XII, punctul 32, sub sectiunea c.5 din aceste ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, asociatia poate mari de comun acord cu beneficiarul procentul alocat pentru mediatizarea platita pe Facebook in vederea strangerii de fonduri, dar nu mai mult de 20%.
XV. ERORI TEHNICE IN AFISAREA DONATIILOR
- Donatiile realizate online cu cardul (prin PayLike) sau prin PayPal, nu sunt realizate pe site-ul asociatiatotulvafibine.ro. Acestea se realizeaza pe site-urile securizate ale acestor procesatori de plati online. Astfel, site-ul nostru doar citeste informatia primita prin API de la site-urile procesatorilor;
- In timpul procesului de donatie, pot exista probleme de afisare a donatiilor, sau neafisarea lor. Acestea pot aparea strict din cauza legaturii dintre site-ul nostru (care citeste informatia) si procesatorii de plati online. In cazul oricaror erori tehnice:
– asociatia nu poate fi facuta raspunzatoare de aceste erori tehnice;
– asociatia se obliga ca imediat dupa ce sesizeaza aceste erori sau este sesizata de catre donator, beneficiar sau o alta persoana, sa remedieze in cel mai scurt timp aceasta problema. In aceste sens, asociatia are contract de mentenanta a site-ului cu o firma specializata de programare web, care va interveni in cel mai scurt timp pentru remedierea oricaror probleme tehnice;
– beneficiarul si donatorul se obliga sa sesizeze asociatia pe email sau telefonic, imediat ce descopera orice eroare tehnica in afisare donatiilor.
XVI. IMPLICAREA BENEFICIARILOR IN CAMPANIILE DE STRANGERE DE FONDURI
44. Pentru campaniile de strangere de fonduri, beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia trebuie sa:
– sa stabileasca in mod concret nevoile financiare / sau in bunuri, pe baza unor documente justificative, si sa le comunice asociatiei;
– sa stabileasca la ce medic / spital / clinica / in ce tara, etc, aleg sa urmeze tratamentul, operatia, etc.
– se obliga sa puna la dispozitia asociatiei, toate documentele justificative pe care aceasta le cere;
– va pune la dispozitia asociatiei, materiale video, foto, etc, pe care asociatia le va folosi in campania de strangere de fonduri;
– asociatia nu se implica si nu ofera sfaturi in alegerea tratamentelor medicale, a medicilor, spitalelor, etc. Acest lucru revine beneficiarilor / parintilor / reprezentantilor legali, etc.
XVII. DOVADA PLATII CATRE BENEFICIARI
45. Asociatia plateste beneficiarului sumele aferente:
– prin transfer bancar direct spitalului – dovada fiind factura emisa de spital;
– prin transfer bancar in contul beneficiarului – dovada fiind transferul bancar;
– in numerar direct beneficiarului, pe baza unui contract de donatie – dovada fiind contractul de donatie semnat de catre beneficiar;
– prin cumpararea directa a unor bunuri sau servicii de care va beneficia beneficiarul (de ex: proteze, aparate medicale, etc) – dovada platii fiind facturile emise de catre furnizori, si procesul verbal de predare primire semnat de beneficiar.
La toate acestea se adauga materiale foto si video, interviuri, marturii, si mesajul video de multumire din partea beneficiarului.
XVIII. FINALIZAREA ANTICIPATA A UNEI CAMPANII
46. Asociatia va finaliza / incheia anticipat o campanie de strangere de fonduri, in urmatoarele conditii:
– beneficiarul a decedat. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
– beneficiarul doreste intreruperea campaniei. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
– asociatia hotaraste intreruperea campaniei pentru beneficiar, din motive obiective. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
XIX. FONDUL DE RULMENT
- Fondul de rulment este un fond creat in cadrul asociatiei, din donatiile generale ale donatorilor, cat si din donatiile cu destinatie, fond utilizat pentru plata in avans a unor tratamente, operatii, medicamente, etc. De asemenea, acest fond poate fi folosit pentru orice alt proiect, sau activitate de orice natura ar fi in care este implicata asociatia;
Astfel, cu ajutorul acestui fond de rulment, asociatia va plati in avans operatii, medicamente, tratamente, sau alte nevoi, pentru acele cazuri care nu au reusit sa stranga la timp fondurile necesare, sau pentru plati / nevoi urgente.
- Fondul de rulment, nu exclude continuarea campaniei de strangere de fonduri pentru un caz.
Din fondul de rulment se vor plati in avans operatii, medicamente, tratamente, etc, daca pana la data platii aceste fonduri nu s-au strans din donatii pentru cazul in cauza. Strangerea de fonduri va continua pana la strangerea integrala a fondurilor necesare. Cand suma se va strange integral pe site, asociatia va recupera fondurile platite in avans realimentand fondul de rulment pentru a putea ajuta si alte cazuri, restul sumei stranse ii va reveni beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar.
- Alimentarea fondului de rulment se va face prin retinerea din donatii a unui procent de doi la suta. In acest sens:
- prin plasarea unei donatii donatorul este de acord ca asociatia sa retina din donatie procentul de 2% la suta, pentru a putea alimenta fondul de rulment;
- Prin acordul lui, donatorul cat si beneficiarul este solidar cu alte cazuri care vor beneficia de ajutorul nostru prin fondul de rulment;
- Alimentarea fondului de rulment se va face si prin alte modalitati, conform cu termenii si conditiile acestui site.
XIX. FONDUL DE RULMENT
47. Fondul de rulment este un fond creat in cadrul asociatiei, din donatiile generale ale donatorilor, cat si din donatiile cu destinatie, fond utilizat pentru plata in avans a unor tratamente, operatii, medicamente, etc. De asemenea, acest fond poate fi folosit pentru orice alt proiect, sau activitate de orice natura ar fi in care este implicata asociatia;
Astfel, cu ajutorul acestui fond de rulment, asociatia va plati in avans operatii, medicamente, tratamente, sau alte nevoi, pentru acele cazuri care nu au reusit sa stranga la timp fondurile necesare, sau pentru plati / nevoi urgente.
48. Fondul de rulment, nu exclude continuarea campaniei de strangere de fonduri pentru un caz.
Din fondul de rulment se vor plati in avans operatii, medicamente, tratamente, etc, daca pana la data platii aceste fonduri nu s-au strans din donatii pentru cazul in cauza. Strangerea de fonduri va continua pana la strangerea integrala a fondurilor necesare. Cand suma se va strange integral pe site, asociatia va recupera fondurile platite in avans realimentand fondul de rulment pentru a putea ajuta si alte cazuri, restul sumei stranse ii va reveni beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar.
49. Alimentarea fondului de rulment se va face prin retinerea din donatii a unui procent de doi la suta. In acest sens:
a. prin plasarea unei donatii donatorul este de acord ca asociatia sa retina din donatie procentul de 2% la suta, pentru a putea alimenta fondul de rulment;
b. Prin acordul lui, donatorul cat si beneficiarul este solidar cu alte cazuri care vor beneficia de ajutorul nostru prin fondul de rulment;
c. Alimentarea fondului de rulment se va face si prin alte modalitati, conform cu termenii si conditiile acestui site.
XX. CAMPANII GENERALE DE STR NGERE DE FONDURI
Campaniile generale de strângere de fonduri, sunt acele campanii care nu au în atenție / nu se fac pentru un caz individual, ci pentru o nevoie anume.
50. Campaniile generale de strângere de fonduri, se fac pentru acele cazuri care nu pot intra într-o campanie individuală de strângere de fonduri;
51. Nu beneficiază de fonduri din campaniile generale cazurile care pot / refuza să intre într-o campanie individuală de strângere de fonduri;
52. De asemenea, campaniile generale, au rolul de ,,fonduri de urgență” pentru anumite cazuri din aceiași categorie de nevoi.
53. În cazul in care este nevoie să se cumpere aparate, dispozitive, proteze, scaune cu rotile, etc, beneficiarul este cel care ține legătura cu prestatorii acestor servicii, va stabili costurile, va primi facturile proforme, pe care sponsorul le va plăti.
XXI. DONATIILE DUPA FINALIZAREA CAMPANIEI
XXII. ALEGEREA LOCATIEI TRATAMENTULUI, OPERATIEI, COSTURI, ETC
55. Asociația nu se implică și nu face nici un fel de recomandări în alegerea locației tratamentului, analizelor medicale, medicamentației pentru beneficiar sau a unei țări în care acestea să se desfășoare. De asemenea, nu face recomandări în alegerea unui medic.
56. Beneficiarul este singurul care stabilește evaluarea costurilor personale aferente bolii, suma care va fi comunicată sponsorului pentru a fi introdusă în campania de strângere de fonduri. De asemenea, beneficiarul este cel care ține legătura cu spitalul pentru a primi facturi proforme sau facturile finale emise pentru tratament, operații, analize medicale, etc.
XXIII. OFERIREA DE INFORMATII FALSE
56. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, daca asociatia a primit informatii false de orice natura din partea beneficiarului campania sa fie oprita imediat.
In acest context campania de strangere de fonduri va fi oprita:
a. daca asociatia umanitara constata ca beneficiarul a oferit informatii false de orice natura care au avut ca scop influentarea deciziei de alegere a cazului, campania de strangere de fonduri va fi oprita imediat;
b. asociatia va anunta beneficiarul despre intreruperea campaniei de strangere de fonduri si motivele care au condus la aceasta decizie;
c. fondurile stranse pana la momentul intreruperii campaniei de strangere de fonduri, vor fi redirectionate in totalitate catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in derulare, la hotararea asociatiei;
d. daca asociatia afla despre furnizarea informatiilor false de catre beneficiar dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri, si daca in acest timp asociatia detine inca in totalitate sau partial sumele stranse in urma campaniei de strangere de fonduri, aceste sume se vor redirectiona catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in desfasurare, proiecte sau activitati in care este implicata asociatia, la alegerea asociati
XXIV. PROIECTE CARITABILE / SOCIALE CU ASPECT GENERAL, DEZVOLTATE DE CATRE ASOCIATIE
57. Asociatia organizeaza si dezvolta proiecte caritabile / umanitare sau cu aspect social, pentru sustinerea diferitelor categorii de persoane defavorizate, cum ar fi: copiii strazii, batranii strazii, familii sarace, etc. Aceste proiecte se caracterizeaza prin faptul ca nu se sustine un caz individual, ci de grup (de ex: o masa calda pentru copiii strazii, sau paine pentru batranii strazii, etc). Asociatia nu va face un contract de colaborare sau de sponsorizare cu nici o persoana in mod individual.
58. Desfasurarea acestor proiecte se va face in urmatorul mod:
a. asociatia stabileste care categorie sociala va fi sustinuta, in functie de nevoile descoperite, in ce mod, si pe ce perioada. In acest sens, se va crea un proiect pe site-ul asociatiatotulvafibine.ro in vederea strangerii de fonduri sau de bunuri;
b. asociatia va stabili un buget pentru buna desfasurare si implementare a proiectului;
c. Asociatia va adauga la suma estimata a fi necesara proiectului, costurile aferente mediatizarii pe Facebook (5% din valoarea proiectului, suma care in unele cazuri poate fi mai mare), va adauga costurile comisioanelor bancare si a procesatorilor de plati online (card si PayPal) 5%, costul de administrare al campaniei de 3% din valoarea proiectului, si 2% fondul de rulment;
58. Prin plasarea unei donatii pentru un proiect sau actiune organizata de catre asociatie, donatorul a luat la cunostinta si este de acord ca asociatia:
a. poate modifica oricand sumele necesare campaniei + costurile campaniei (mediatizare, administrare si comisioane bancare), in functie de nevoile pe care situatia o impune;
b. poate modifica oricand bunurile, cantitatea sau fondurile pe care avea intentia a le oferi beneficiarilor in cadrul unui proiect / actiune caritabila sau de ajutor umanitar. Aceasta modificare poate fi in plus sau in minus, la hotararea asociatiei, in functie de cum o impune situatia;
c. daca costurile de mediatizare si strangere de fonduri depasesc sumele estimate initial, asociatia are dreptul sa retina si sa plateasca aceste costuri (factura la Facebook si comisioanele bancare);
d. poate hotara sa suspende inainte de termenul stabilit de incheiere campaniei de strangere de fonduri sau dupa incheierea campaniei, orice proiect sau actiune de ajutor, in functie de situatia data. Fondurile ramase nefolosite, se vor redirectiona catre alte activitati, proiecte sau cazuri, sustinute de catre asociatie, la hotararea asociatiei;
e. daca in timpul sau dupa campania de strangere de fonduri sau bunuri, se gasesc donatori care vor dona fonduri sau bunuri in mod personal si la fata locului beneficiarilor nostri, asociatia nu va dubla acest ajutor, bunurile sau fondurile ramase nefolosite se vor redirectiona catre orice alta actiune, activitate, proiect sau caz in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei.
f. asociatia poata hotara sa modifice proiectul sau sa schimbe beneficiarii lui in timpul sau dupa incheierea campaniei de strangere de fonduri, in functie de situatia data. In acest context, sumele ramase nefolosite, vor fi redirectionate catre orice alta activitate, proiect sau caz social / umanitar, in care este implicata asociatia.
XXVI. REGULAMENT GDPR
In conformitate cu cerintele Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR (Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal):
59. Datele cu caracter personal ale beneficiarilor, sunt facute publice pe site, doar cu acordul scris si semnat al acestora. Datele oferite despre fiecare beneficiar in parte, sunt doar cele necesare in vederea informarii potentialilor donatori privind situatia si nevoile beneficiarului cat si datele de contact ale acestuia;
60. Dupa finalizarea unei campanii de strangere de fonduri, conform cu reglementarile legale in vigoare, in sensul atingerii ,,scopului” pentru care s-au publicat date cu caracter personal, asociatia va restrange la minim afisarea datelor cu caracter persoanal ale beneficiarului. In acest sens, numarul de telefon al beneficiarului nu va mai fi disponibil dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri;
61. Asociatia si-a desemnat un responsabil privind activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal;
62. Datele cu caracter personal ale donatorilor, vor fi facute publice pana la finalizarea campaniei de strangere de fonduri. Cand campania de strangere de fonduri este finalizata, statusul campaniei este ,,Finalizat”, lista donatorilor dispare, nu va mai fi afisata. Astfel, orice donator care a donat catre un caz / actiune / proiect anume, are obligatia sa isi caute si sa isi verifice donatia pe site cat timp campania este in desfasurare. In sensul reglementarilor legale in domeniu, asociatia considera ca donatia si-a atins ,,scopul” cand campania este finalizata;
63. Datele cu caracter personal ale donatorilor, care au facut o donatie generala pe site, vor fi facute publice timp de 1 luna de zile de la data publicarii donatiei pe site. Donatorul are obligatia sa isi verifice donatia in acest interval de timp. In sensul reglementarile legale in vigoare, consideram ca donatia generala si-a atins scopul dupa 1 luna de zile.
64. Conform reglementarilor legale in vigoare, asociatia pastreaza datele cu caracter personal ale donatorilor timp de 3 ani de zile. In tot acest timp, donatorii isi pot exercita drepturile in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
XXVII. DIRECTIONAREA A pana la 3,5% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostri / cei care directioneaza pana la 3,5 din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii formularului pentru directionarea a pana la 3,5 din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
65. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor bolnavi care au nevoie de ajutor. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru tratament sau interventii chirurgicale;
66. In functie de situatie, asociatia poate hotara ca aceste fonduri sa fie directionate catre oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
67. Prin directionarea a pana la 3,5% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea, responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri umanitare, fondul de rulment, activitati de orice fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.
XXVII. DIRECTIONAREA A PANA LA 3,5% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostri / cei care directioneaza pana la 3,5 din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii formularului pentru directionarea a pana la 3,5 din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
65. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor bolnavi care au nevoie de ajutor. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru tratament sau interventii chirurgicale;
66. In functie de situatie, asociatia poate hotara ca aceste fonduri sa fie directionate catre oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
67. Prin directionarea a pana la 3,5% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea, responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri umanitare, fondul de rulment, activitati de orice fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.
XXVII. DIRECTIONAREA A pana la 3,5% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostri / cei care directioneaza pana la 3,5 din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii formularului pentru directionarea a pana la 3,5 din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
65. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor bolnavi care au nevoie de ajutor. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru tratament sau interventii chirurgicale;
66. In functie de situatie, asociatia poate hotara ca aceste fonduri sa fie directionate catre oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
67. Prin directionarea a pana la 3,5% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea, responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri umanitare, fondul de rulment, activitati de orice fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.
XXVIII. DONATIILE PRIN CONTRACTE DE SPONSORIZARE DE LA FIRME
Conform legii, firmele / companiile plătitoare de impozit de profit pot direcționa 20% din impozitul pe profit datorat statului, către un ONG.
68. Contractele de sponsorizare se vor Descarca de aici
Reprezentantul firmei va completa toate campurile necesare indentificării firmei / companiei.
69. Reprezentul firmei, este responsabil de orice informație privind datele de indentificare a firmei / companiei.
70. Generarea unui contract de sponsorizare de pe butonul din pagina cazului, va genera automat un contract de sponsorizare care va avea la punctul 2.1 descrisa destinatia donatiei:
Exemplu: ,,2.1 Sponsorul se angajeaza sa sustina cazul “NUME CAZ”.
In conformitate cu destinatia contractului, asociatia va actualiza / publica donatia firmei in lista donatorilor de la cazul ales si va dona aceste fonduri in conformitate cu destinatia contractului, conform cu termenii si conditiile acestui site, cat si in conformitate cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar;
71. Generarea contractului de sponsorizare de pe butonul DONEAZA ACUM aflat in dreapta sus a site-ului pe varianta de vizualizare desktop, va genera automat un contract de sponsorizare care va avea destinatia descrisa la punctul 2.1
Exemplu: ,,2.1 Sponsorul se angajeaza sa sustina cazul “activitatea si actiunile social – umanitare ale
beneficiarului”
Acesta este considerat un contract fara destinatie. Prin generarea contractului de sponsorizare, inregistrarea in contabilitate si efectuarea donatiei pentru acest fel de contract, firma sponsor a inteles si este de acord ca directionarea sumei sponsorizate sa fie aleasa de catre asociatie, putand fi directionata catre orice fel de cauza, proiect, sau activitate de orice natura in care este implicata asociatia;
72. In sensul celor de la punctul 105, expresia “activitatea si actiunile social – umanitare ale
beneficiarului” inseamna: orice fel de activitate sociala, umanitara, sau de orice natura ar fi ea, in care este implicata asociatia in conformitate cu statutul acesteia.